Skidåkning i italenska alperna

Efter förfrågningar om bilder från våran italien resa så tänkte jag slänga in några i dagens inlägg.







Lion alpins reseledare hade dukat upp en italensk buffé vid sidan av backen och huggit ur för ett buffé bord och sittplatser.
så bjöds vi på fri dryck i baren och levande musik. Vissa blev väldigt fulla och hade problem att ta sig nedför backen när vi skulle åka skidor tillbaka till byn. Men det var mycket trevligt att träffa andra skandinaver och så klart hade vi tävlingar  mot varandra.



Bilden ovan är på 3260 meter över havet det var tom jobbigt att andas när man var där uppe speciallt när man ansträngde kroppen.


Behöver jag ens tillägga att vi hade fantastiskt väder med drygt 2 minus,strålande sol samt 1 meter snö :)
Som högst upp var vi på 3260 meter över havet och jag lyckades på något sätt ta mig ner därifrån med ren viljekraft då jag var komplett slut i benen. Är ingen van skidåkare,lärde mig åka när jag var 21 och sen dess har vi varit i väg 6 gånger.
Men det går bättre och bättre för var gång men man önskar ju att man börjat redan som barn då man var mer orädd för att ramla och slå sig.

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Vackra snöbilder! Kul att se!! kram

2009-01-25 @ 13:21:44
Postat av: Maria

Vi har försökt att summera lite kostnader för vårt bygge av övervåningen... mer kommer nog så småningom. /Maria

2009-02-08 @ 22:43:58
URL: http://huset2007.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0