Sten sten sten...fy satan va jag hatar sten!

Patrik har varit jätte duktig och kämpat med all jord och sten på baksidan för egen maskin.
Han har gått ut i stort sett varenda dag och kört några lass jord,flyttat sten och grävt fram berget.



Kommer bygga en altan i vår som kommer börja mellan det avlånga fönstret och glasdörren från matsalen.
Sen kommer altanen att gå runt hörnet fram till utgången från köket. Framför altanen kommer vi bygga en damm med ett vattenfall uppifrån berget. Men först ska övriga tomten fyllas upp med jord. Har schackt massor med jord och sten  på baksidan av huset som är upp pressat mot berget och övre delen av tomten.



Sten åter sten och lite sten till. Fy satan va trött jag är på STEN!



Har även varit duktiga och kört 3 fulla lass med skräp till återvinningscentarlen.



Målning av uppsättning av panel med hjälp av svärfar och svärmor.
Mot denna kortsida kommervi att bygga en vidhängd carport näst nästa sommar.
 För nästa sommarkommer vi satsa allt krut på altanen,gräs,träd samt stenmuren.
Samt ev stengångar om pengarna räcker till.



Efter all målning blev det krabba,paj och sallad med svärföräldrarna och patriks syster med pojkvän.
Mina nya tallrikar från Ellos. Fick 4 mönstrade och 4 svarta i gåva och så köpte jag ett extra set. så till 8 personer kostade det bara 79kr. Fullkommligt älskar dem och hade velat köpa ett set till men de verkar tyvärr vara slut.
Dock såg jag liknande svarta iaf på Shape i Linköping.




Glöm inte att rösat på oss på sidan www.vibyggerhus.se Du hittar oss under smålandsvillan och sen Vårt Villa Västervik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0