Spontan köp av matsalslampa & Hittekatten

Var och hämtade kaklet vi beställt till köket i förra veckan. Sjukt  dyrt med 1100 per kvm men så går det när man först hittar nått utan att sen veta vad det kostar. Innan man vet vad det kostar har man hunnit förälska sig i det så då rä det kört och man får ta smällen. Som tur varvi båda överrens om att det var det kaklet vi vill ha. Så nu blir det att kakla resten a väggen i köket.
Så tog vi en sväng in på Cervera där jag sett en så fin matsals lampa men inte vågat fråga personalen vad den kostat då det inte fanns någon pislapp. 3999 kronor sa hon då och jag tänkte shit aldrig i livet. Men då sa hon att den tillhörde reavarorna då den varit visningsexemplar och just nu har vi 75% på rea varor. Så då kom vi hem med en matsalslampa. Hade inte tänkt köpa någon lampa än på länge men i bland är det kul att vara spontan. Ska lägga upp bilder på den nu i veckan.

Så köpte vi en gummidörrmatta att ha innanför dörren på klinkersen så att  all skit ska hamna i den.

Helgen som var har vi mest fixat i trädgården.Glömde ta bilder men ska göra det i helgen som kommer för det har hänt en hel del.

Annars så har jag hunnit med både bio,parmiddag,utekväll på krogen,fika med bardomskompisarna samt att ha tagit hand om en hitte katt.Allt innom en vecka och då har jag även jobbat extra. Men man får ligga i för att ligga på topp.

Lilla kissen var helt utsvultet,mager med uppsväld mage. Pep hela tiden och är otroligt kelig. Ska göra en anmälan till polisen samt sätta upp lappar om henne men jag befarar att hon är en så kallad sommar katt. Sökte lite på nätet och insåg snart att katten var full med inälvsparasiter eller sk maskar. Så det blev till att avmaska henne och gud va det gav effet.
Hon gick ner 0,3kg på en dag och magen börjar sakta gå ner till en normal kattunge mage.Så nu vet jag hur spolmaskar ser ut.
Tro mig jag kommer inte äta spagetti på mycket länge. :)
Hon har ätit som om det vore henne sista måltid varenda gång och vill ha massor med kel med gos. De andra katterna börjar komma bättre överrens med henne nu än i början. Lilla kissen har varit med om mycket om hon till och med kan skrämma 3 full vuxna katter till flykt upp i trappen :)

Så hon får bo i sovrummet när vi är på jobbet och vara ute i huset med de andra kissarna när vi är hemma.
Ledig 4 dagar....haha trodde jag,ringde de från mitt andra jobb så nu ska jag jobba i morgon natt. Men men det blir pengar i slutändan iaf. Fick några tider i october och november med så det känns bra. Så trist att bara ha en 75% men den är toppen att kunna jobba extra när man själv vill för då slipper jag iaf att alltid ha långa arbetsdagar.
Men nu känner jag att det börjar bli sent så nu är det läggdags.

Återkommer om bilder på kaklet i köket,Matsalslampan samt förstås lilla kissen som jag inte får döpa till något förrens vi vet om hon har en ägare eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0