Elände kommer sällan ensam...

Många har säkert redan noteratatt vi hittade  sylvester våran lilla prins död för snart 14 dagar sedan. Men som om det inte vore nog så har vi  kört i diket då den plötsliga snökaoset kom. Vi hade varit och letat efter sylvester efter ett tips och när det sen inte gav något gav vi oss hemmåt .Men när vi började köra hem så kom det snö ,snö och snö. Sen vips var det säkert 5 cm på vägarna och as halt. Där körde vi på en liten lansväg och ja efter en stund satt vi i diket. Det var kolsvart och vi var helt dyngsura och kalla när hela 5 bilar stannade för att hjälpa oss.  De försökte dra upp oss med en linna och en bil med 4 hjulsdrivs men det gick inte. Men sen fick en av dem tag på en bonde i närheten som han kände och bonden kom med trakor. Vi verkligen flög upp från diket. Så nu tror vi på mänskligheten igen.

Dagen efter att vi begravde sylvester så hade vi inbrott i bilen. Jag hade jobbat extra natt  i en annan stad och hade tagit bilen. De hade slagit en en ruta och tagit en gammal men mycket overdenlig väska för mig. Samt mina nycklar och anteckningsbok.
När man stod där så var jag nära bristningsgränsen,kände nu orkar jag faan inte med mer. Så det blev polisanmälan, anmälan till försäkringsbolag mm .Kom inte i säng förrens 3 timmar efter att jag gått av natt passet.

Sen blev det att byta alla lås hem till huset och lämna in bilen för att få en ny ruta.
Någon dag efter ringde några från kfum och sa att deras vaktmästare hittat min almenacka och lite andra papper bakom deras lokal. Han hade även hittat ett par nycklar lite tidigare men han hade redan hunnit lägga dem på posten.
Så nu har jag ringt runt till posten och gjort en anmälan om nycklarna och ber för att jag ska få tillbaka dem.
Min enda cyckel nyckel satt på den knippan så det vore inte så dumt att få tillbaka den igen.

och så  nu så håller avgassystemet på att klappa i hop på vår 3½ år gamla bil och allt det måste bytas plus att det börjar bli för fuktigt på vinden så vi måste avfukta den och isolera.
Helt plötsligt så står man där med utgifter på nära 16 tusen som man inte räknat med. Men det värsta är nog iaf att allt detta skulle hända i samband med Sylvester.Man orkar liksom inte mer nu. Men man lär ju bli lätt härdad efter denna höst.
 Kommer aldrig sluta tänka på honom,tänder ett ljus på hans grav varje kväll. Skulle kunna betala alla pengar i världen om jag fick dig tillbaka.

Det enda positiva som hänt är att vi fått mycket små plock gjort i huset så nya bilder kommer inom kort.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Usch, låter inte alls roligt! Hoppas ändå att något gott kommer ur detta eländet. Tänker på er och försöker skänka lite positiva tankar!

Kramar Pernilla

2008-11-15 @ 22:25:54
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com
Postat av: Mia

Men herre gud! Vilken otur ni har just nu. Har tittat in hos er nu och då eftersom vi själva ska bygga med smålandsvillan. Även jag skänker en tanke till er just nu och skickar en massa positiva cyber-tankar.



/Mia

2008-11-16 @ 11:16:27
URL: http://villaberga.wordpress.com/
Postat av: Ann-sofie

Hej! Ush va trist med alla utgifter. Livet är inte lätt ibland! Ska bli kul att se de nya bilderna!! Kram

2008-11-16 @ 13:17:29
URL: http://annsofie83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0