Inspiration till mur

Man kan hitta många roliga fina saker i olika husmagasin Tex,plaza interiör,elle interiör,hus & hem,Sköna hem samt många fler. Men just nu prenumererar jag bara på trädgårdsmagasin.
Men iaf för några veckor sedan så hittade jag en liten annons som en fastighetsmäklare lagt ut. Fastnade för ett hus som låg några mil norr om stockholm. Men det var inte huset i sig som jag fick ögonen för utan den mur de gjort av natur sten och växter.
Åkte hem och visade den för sambon och han höll med om att det skulle vara perfekt för oss.Vi har väldigt mycket sten på tomten. Vore ju toppen att det får komma till användning. Gick in på nätet och hittade några fler bilder men insåg då att huset bara låg 5 min från E4:an och några dagar sedan skulle vi upp till sommarstugan i norrland och kommer då passera det området.

Så på vägen upp till norrland stannade vi till i Alvik och tittade på muren och vi föll direkt. Så nu har vi påbörjat projekt sten mur men kommer vänta med växter till våren.



Våran början till mur. Tanken är att få till något liknande som ovannämda bilder. Så nu i höst ska vi leta fram alla tänkbara stenar och börja lägga ut dem.I vår blir det att köpa växter,massa massa olika växter.

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Snyggt med stenar. Jag orkar inte hålla på o rensa massa ogräs så jag har lagt stenar i rabatten på vår baksida. Är väldigt nöjd faktiskt. I vår ska ja göra likadant på framsidan men med lite snygga växer. Allt ska va så lätt som möjligt :)

2008-08-27 @ 11:27:23
URL: http://annsofie83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0