Vyer från tomten,Obs tredje inlägget i dag!

Kom på att jag inte visat en enda bild på vår övre del av tomten.
 Den som fortfarande består av skogsmark.

Korten ovan är tagna från bergets topp där vi vill ha ett soldäck i framtiden.


Min hängmatta i nät inköpt på netto för 29kr :) Bara för att ha något att slöa i.
Ska köpa en för 2 personer från ikea till nästa sommar och hänga mellan två andra
bättre träd med mer sol.

Så här lite ser man huset från hörnet på tomten. Och så här från  det andra bortre hörnet.


Första bilden visar mina 2 ``hängmatte träd``,andra bilden Schackt massor,3bilden
 berget med en jäkla massa skräp som ska bort. Vill vi fram berget helt fri från mossa.



Mina fina Lyckor och Vägnummret. Lycktorna är köpte i Norsjö
i Norrland i det sk Varuhuset.Elva är köpt på Epok och kostade 29kr per bokstav.
Dock kommer jag baraha den ute på hösten och våren. Efter att jag i sommras haft dem ute
och ljusen bokstavligen smälte bort av solen.

Glöm inte att rösta på vår blogg på www.Vibyggerhus.se Vårt villa Västervik

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Va kul att det går framåt för er. Va kul med lite uppdatering. Snyggt med bokstäver på huset istället för bara siffror. O tallrikarna va jätte snygga. Hoppas allt är bra med er!!

2008-09-21 @ 12:50:45
URL: http://annsofie83.blogg.se/
Postat av: Maria Elbrand

Hej!Kul att du följer vår blogg! Jag tittade in till er och blev verkligen inspirerad av er nedervåning. Snygga färgval ni gjort tycker jag. Jag har efter ett och ett halvt år tröttnat på vår "latte" beiga tapet i vardagsrummet. Vi ska ju ändå riva väggen mellan sovrum och vardagsrum snart så då kanske man kan tapetsera om hela alltihopa. Vid matsalen måste vi ju ändå tapetsera om ju.



Du undrade om altanen... Vi har fått två offerter. En på 74 000 och en på 61 000. Det var ju bara stommen och materialet till den. Det skulle ju bli mer då vi själva måste köpa trallen... Vi tackade nej till dem... Nu har vi bestämt att vår kompis som är snickare hjälper oss att bygga den och då hamnar kanske notan på 20-30 000 med allt material. Känns betydligt bättre kan jag säga... :-)



Nu har vi uppdaterat bloggen lite med badrummet bland annat! Jag är glad att vi har badrummet i mitten och inte på gaveln. Fördelen är ju förståss att ni får ett fönster på köpet. Vi lär nog sätta in ett takfönster så småningom. Har ni påbörjat bygget däruppe? //Maria

2008-09-21 @ 16:15:11
URL: http://huset2007.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hej



Fin blogg ni har! Och jättefin inredning i huset, vi går precis i beslutstankarna om ett villa västervik. Jag spanade in er köksö och fundera på om den är från er köksleverantör eller om det är något ni satt ihop själva, har sett många varianter på snygga öar som gjorts själva.... funderar oxå på hur mycket de drog av när ni valde bort köket helt?



Hälsningar Malin

2008-09-21 @ 20:33:45
Postat av: Hej Malin

Kul att du tycker om bloggen. Köksön kommer från www.Noblessa.se de finns på några ställen i sverige och brukar ha bra erbjudanden. Vi valde att placera köksön på längden med köket så att vi fortfarande har stor yta runt om. Förr fick man välja bort köket men de har tydligen tagit bort det alternativet från och med i år.Så det enda man kan välja bort är,vitvarorna,bänkskivor och diskhon. Men avdraget på köket var inte mycket att hurra för ca 12.000:- och vårt kök från noblessa kostade 70.000:-. Vi är jätte nöjda med vårt val av hus,de öppna ljusa ytorna är helt underbart. Så väljer ni Villa Västervik så kan jag lova att ni kommer bli nöjda.



MVH// Linda

2008-09-21 @ 21:21:17
Postat av: Hedda

Åh vad fint det blir!

Måste vara kul att se processen.

Min morbror säljer tomter och det är så kul att följa marken tills att det blir hus:)

2008-10-29 @ 18:26:36
URL: http://thefreshmakers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0