Sylvester är i himlen

Tänkte bara uppdatera om vår älskade prins som sprang bort. Efter 15 dagar hittade vi honom men det enda som var kvar var hans kropp.Sylvester  är i  katthimlen. :(

Vi fick ett samtal från en granne som sett våran efterlysning. De hade  sett en död katt som låg i utkanten av åkern vid sidan av deras hus. De var nästan helt säkra på att han inte varit där för någon dag eller två sedan. När vi pratade med dem var vi på jobbet och när vi kom hem gick patrik dit direkt.  Jag gick och hoppades hemma att det inte var han. Men när patrik öppnade dörren såg jag att nått var fel. När jag hörde honom säga att det är till 100% sylvester då brast det för mig. Med tunga steg gick vi tillsammans igen till åkern. När patrik lyfte på plastpåsen och jag såg med egna ögon att det var han visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Jag grät så jag  tom tappade andan stundsvis.Vi bar hem sylvester och la honom i en låda.Vi grät floder båda två. Många tankar gick runt i huvudet vad har hänt honom? varför var han borta så länge? varför låg han på åkern så öppet? vad dog han av? Led han?

Frågorna och accepterandet att han faktiskt är borta är det allra svåraste. Man klandrar sig själv att man inte gjorde tillräckligt mycket för att hitta honom. Man tänker ut olika händelser om vad som kan ha hänt honom och man sätter sig in i hur ensam,hungrig och frusen han måste ha varit.
På kroppen att dömma kan man inte se några synliga skador bortsett från dem fåglarna har åstakommit. Klorna var inte sylvassa som sötis var när hon var inlåst i 3 veckor. Magen var något tillplattad som kan betyda att han inte hittat mat eller blivit påkörd. Men vad som egentligen hände kommer vi aldrig få veta. Så egentligen är det dumt att sitta och spekulera för det är jag bara jag själv som i slutändan mår dåligt av allt tänkande.

I lördags hade vi begravning för honom. Pälsen gjordes fin och han sveptes in i en vit pläd. Vi la ner en leksaksmus och 3 rosor. En från husse ,en från matte och en från de andra kissarna. Sen snurrade vi runt ett snörre runt lådan som kommer från hans älsklings klöshus som han så flitigt använt under alla år.Sen fick han lite kattmynta strött över som han älskade.

Vi hittade en plats på tomten som man kan se genom ett av de avlånga fönstrena i vardagsrummet. Celine dion spelades, my heart will go on och vi tände rökelse.  På hans grav satte vi lite vinterväxter och en gravlykta. Graven ligger mot en stor sten så ljuset från gravlycktan dansar mot stenen.Runt graven la vi fina stenar från tomten.
På gravljuset hände jag kedjan med hans idbricka som jag bärt  sen vi hittade honom.Köpte idbrickan då han tappade sitt halsband bara några dagar innan han försvann. Så jag ville att han skulle få ett nytt när han kom tillbaka.

Jag saknar dig så fruktansvärt mycket men både jag och din husse kommer alltid alltid minnas dig för den speciella, kärleksfulla och tillgivna katt du var.

Hade tänkt lägga upp lite bilder på vår älskade sylvester men kommer inte åt dem just nu när de ligger på en annan dator.Hittade bara den som jag använt när jag efterlyst honom. Kommer i nästa inlägg lägga in bilder på honom och på hans grav som blev otroligt vacker. Blir en minnesplats där vi kan tända ett ljus i mörka tider.

R.I.P älskade sylvester född 2003-05-09 död 2008-11-04


Kommentarer
Postat av: Harry

Åhhh vilket fint inlägg...mina ögon tårades när jag läste det. Hoppas ni får lite lung och ro i sinnet nu när ni vet vart han finns.



Kramar

2008-11-10 @ 09:12:56
URL: http://www.dynamitharry.blogspot.com
Postat av: Sandra

Här kommer tårarna!

Usch. Förstår precis hur det känns!

Jag hade tidigare uppfödning av ocicat men har inte en enda katt nu då jag blev superallergisk.

Vilken förtvivlan man känner...

Stor kram

2008-11-10 @ 11:50:28
URL: http://projekttalludden.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Hej! Vilket fint inlägg!! Kram

2008-11-10 @ 18:33:28
Postat av: Pernilla

Usch! Gråter när jag läser detta! Så himla hemskt! Hoppas han inte fick lida, den lille stackaren.. Har själv katt så jag vet precis hur ni känner er. De är som vilken familjemedlem som helst!

Tröstar och kramar om!

Tänker på er...

Varma kramar

2008-11-10 @ 20:43:06
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com
Postat av: Cindy

Jag beklagar verkligen. Förlorade vår älskade Rolf för inte länge sedan och våra hjärta är krossade fortfarande. Man hör och ser honom överallt, livet är tugnt ibland.

Vila i frid Sylvester :-(

2008-11-10 @ 21:37:39
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Viveka på Humlebacken

Usch så sorgligt!!

Men så skönt att ni vet var han finns i alla fall. Nu funderade inte på att låta en veterinär ta reda på varför han dog?

2008-11-10 @ 22:35:09
URL: http://http//:humlebacken.blogg.se
Postat av: Petronella

Tänker på er! Det är så tungt att förlora en älskad kisse. Kram Petronella

2008-11-11 @ 00:15:13
URL: http://pellanochorjanbyggerhus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0